söndag 21 april 2013


Avamine 19 aprill. Maaliaktsioon: Malin Wikström. Eluruut, eluruum, otse seinale.

Actionpainting:  Malin Wikström målade under vernissagen "Livsrutan" 
direkt på väggen, till flöjt och trumma.


Eluruum jääb aina kitsamaks kui naine kannatab koduse vägivalla all. Livsrutan blir allt trängre då
kvinnan utsätts för våld i sitt hem.

Sisterhood. Malin Wikströmil on kogemused tööst naiste varjupaigast. Malin har tagit intryck av sin tid so
 stödperson vid skyddat boende för kvinnor som utsatts för misshandel i sitt hem. Systerskap. Sisterhood.

Prakkar von Prakkarson ja Haavamägi akompanjeerisid Malini maalimist otse seinale.

Pärast sai ka nautida grillvorsti ajas. Sen blev det grillad korv på bakgården.

1 kommentar:

  1. Jag letar efter på internet allt som rör Kalajama. Jag hittade din kelder. Jag älskar kunst och Kalamaja, nu skulla jag ha "både och" Kunst i Kalamajas :) (Kalamaja är som astrid lingrend sagor. Men Kalamaja är äkta. Lite mera äkta ock grova liv sett som sagor)
    Jag kommer för at besöka.
    Altt bra för dig

    SvaraRadera